As we walk our path of life, We meet people everyday. Most are simply met by chance. But, some are sent our way. .
RSS


Thursday, April 23, 2009

TAGGED FROM NAZ****

Nama timangan:

** aku x kisah org nk panggil ak ape...asalkan basic from my real name...
slalunye org slalu panggil ak:-

FAMILY = YaTi

SEDARA = YaTi + aTi

KAWAN2 = YAT + YAYA

ORANG OFIS = YAT

MY HUBBY =........................ ~~Ehemmm, adelah..


Anda seorang yang:

** suke cakap banyak especially kalo yg rapat2 ngn aku...tp bile jmpe org x kenal, ak mmg agak pendiam n memerlukan mase tok get along wif new friendz...

** suke kt anak kucing + hamster + rabbit

** PINK, purple, BLUE, white, GREEN is my 4rite colour...

** sgt2 sensitif n senang leleh air mate (cm budak kecik) huhuhu, suke ketawa bile gembira, cepat mengantuk bile bosan xde keje kt ofis, suke merayap time weekend kalo ad duit,...

** suke makan BIG APPLE (donut la), pizza n mcD

** suke tgk wayang ngn adik2 or pakwe or kawan

** suke shopping n window shopping walaupun duit da nak kering

** ske sgt surf internet drpd tgk tv

**x pndai berenang n takot nk berenang especially kt pantai

**pengumpul teddy bear (setakat nie ak da ad 4 teddy yg besar2 n 4 yg kecik2)



insan teristimewa dan kenapa dia teramat istimewa:

Semestinya insan teristimewa dalam hidup aku adalah family + iskandar + my close friend

**FAMILY**

~ibu~
~abah~
~kak imah~
~abg oboy~
~kak ijah~
~najib~
~nazmi~
~jamilah~
~adik~

dari kecik ak dilahirkan oleh ibu aku, dan dibesarkan ibu dan ayah aku....aku ada 8 org adik beradik, 4 lelaki 4 perempuan... biarpn dulu kami semua hidup susah tp semuanya dapat di tempuh bersama...bayangkan dulu adik beradik ak sume kecik2, jarak antara kami cume setahun jer (except ak ngn kakak atas ak n adik bongsu jarak 2 tahun)...bayangkanlah cmne dulu ayah ak besarkan kami semua. dier bekerja sbgai peniaga n mak aku pulak suri rumah..hdp kami cukup sederhana walaupun ada kekurangan tp semuanya mencukupi tok besarkan kami semua... dan sekarang kami semua dah meningkat dewasa, kakak sulung aku, kak imah dah kerja n aku pun da bekerja boleh kurangkan beban ayah aku yg makin hari makin tua...adik-adik yg lain sume still blaja lgi... insyaallah hujung tahun nie abang ak abis master n blh sara keluarga bersama ak n kakak... teringat mase kecik2 dlu, sume org mentertawakan ibu aku sbb ramai anak... lebih2 lg kalo time raya, ble berjalan same2 sume adik beradik gi raya umah org, mesti org takot nk kuarkan duit bayak sbb kami nie ramai...beratur nk amik duit raya..tp sekarang masing2 da besar, org yg pernah ckp cm2 kt mak aku tarik balik kate2 dier dulu... betapa ibu aku bangga mempunyai anak yg ramai dan kesudahannya sumenya menjejakkan kaki ke menara gading n dah ada anak yg mempunyai kerjaya dan profession yang tinggi seperti kakak dan abang aku.. walaupun kadang2 kami adik beradik selalu bertikam lidah or gaduh or pape je, tp time bekerja, kte kerja same2 tolong menolong, x pernah kedekut, kalo sesapa ad prob. especially bab2 kewangan, kami sentiasa bertolak ansur tok same2 bantu.... tu la dikatekan keluarga bahagia... dan sebb 2 jugak ak letakkan keluarga di tempat teratas dalam dunia nie...tanpa keluarga, sapelah ak skrg...


**MY LOVE**

~iskandar~

cinta itu bute..cewah..jiwang plak ak nieh...tp 2 la hakikatnye...mulanye sekadar cinta monyet jer..tp x sangke ak dan dia masih lg bertahan smpai sekarang.... mungkin ramai yg beranggapan cinta monyet 2 sekadar permainan time belajar..tp bagi aku tu lah perangsang ak smpai skrg...
aku kenal ngn iskandar time kteorg form 1 lg kami same kelas... dier seorg yg sgt pendiam n xtau bergaul ngn perempuan... lain pulak ngn aku yg sgt hyper dn dikenali bdk2 sekolah ak... bile seseorg 2 da jadi ketua pengawas, semua org akan kenal...dan ak dilantik tok jawatan tu...n disitulah bermula detik2 pengenalan ak dan dier.... dulu ak slalu dikelilingi oleh ramai lelaki..blh dikatakan bile ak ad hubungan ngn seseorg n bile putus, dgn sekelip mate dtg org len tok berkenalan ngn aku...bkn nk berbangge dgn kelebihan ak cume nk berkongsi pengalaman tu dan ak yakin kawan2 ak yg len pn pnh hdapi bnde yg same..tp didalam ramai2 lelaki 2, ak pendamkan prasaan ak kt iskandar... ak pn tau yg die jgk ad simpan prasaan yg sme cume keegoaan n sikap pemalu pd pmpn yg mmbuatkan kami terus memendam dan smpai la 1 ketika time wat rumah terbuka raye sorg kwn ak, yg dah lme x jmpe sbb msing2 bwak haluan masing2..ak pindah sek kt melaka, n kwn2 yg len pn ad yg pindah dan iskandar pulak ke sek integrasi..time 2 kami bertukar no hp.. n disitu mulelah perhbgn kami yg dlunye pnh ad rase cinta yg terpendam..hehehehehe...da byk suke duka yg ak dan is lalui bersama...6 tahun mmg byk dugaan yg kami lalui bersama dn ak yakin tuhan tu maha adil, kami akan bersama sampai selama2nye...doakan la semoga ak dan is hingga ke akhir hayat...AMIN


**MY BELOVED FRIEND**

to all my dear friend since

~SK B4 (1)= izzati nordin, mashitah, deva, shalini

~SEMERA= 2-3 BESTARI (sue zhen, shima, myra, fatin, amalina, shasha,zana, aween, alfi, miza, adam, soleh, wan faiz, hafiz, ershad,helmi, fizie dll)

~SMTJ=4 PKA1,5 PKA (mazira, didie, shima, amira ratia, hana,zetty, iqa, nisa, kak deq,iqa, ayu, john,fizie, apiz n lain)

~PLKN= Summer Set Resort Rompin (ina, lin, milz, najlaa, adi, nazirul n byk lagi la)

~PSIS=DSK 2006-2008 A, B, C (emi,atunz, myra, romz, fiqa, k.izah, ain, ct, fatin, nida,areen, erin, naz)

N ESPECIALLY 4 MY LOVELY FRIEND NOR FADHILAH BINTI SHAFIE



Lagu kesukaan sekarang:

sume lagu aku layan....xde yg aku x layan especially lagu english..asal best, sdp didengar n ak bleh trima....tp yg slalu sgt ak dgr lagu skrg n ak suke nyanyi:

rossa & pasha (terlanjur cinta)
azharina (rawan)


Benda wajib dalam handbeg:

* purse aku ler..duit sume ad kt dalam 2 wlupun kekadang dompet ak kosong x smstinye xde duit, dlm kad bank ler...

* handphone nokia 7710 n sony ericson (lupe model ape) = 019-******* / 013-*******

*barang make up (compact powder, blusher, eye liner, mosturizer, toner, eye shadow, perfume-ni wajib bawak)

*tisu tok lap pape

* pen or pensil

* thumdrive

* spect mate

*sim card pack number

*k-PAS

*kunci kete


Kali terakhir nangis:

baru pagi td ak nangis sbb anta kakak ak gi airport die nk gi umrah 12 ari...ntah tibe2 rase touching bile ak tgk dier nagis..huhuhuhu...tp kalo btl2 nagis time ak dalam dilema
antara dua ........ + .....


Nak tag sape?

kepada follower2 ak yg x tagged lgi n member blog ak yg lain....
korg2 yg rajin view page ak, silakan tok tagged dis....enjoy da day!!!

Read Comments
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

Unknown said...

erm...1 luahan ati yg kedengaran jujur..hahahaha
ang ble lg nk g umrah cm ur sis erM?